Sider

onsdag 22. desember 2010

Julehuset 2010

Her kommer noen bilda av julehuset vårt. Å det går i rødt, rødt, og litt mere rødt.
Men det er litt blått, hvitt og gull på enkelte områder ;)

Først er det den ene hylla på kjøkkenet. (har ikke julepynt på den andre da...) Nissen kjøpte jeg for mange år siden, elsker det runde barnslige ansiktet på han :) Telysestakene kjøpte jeg på julemessa i Beisfjord for noen år siden, laget av ei lokal dame.
Kjøkkenvinduet, enda uten gardiner... Men jeg vet hvilken jeg skal ha, må bare komme meg ut å få kjøpt de... Nissene er fra homepartyet Amoramica, jeg var selger for mange år siden, men nå er de lagt ned. Men nissene er like fine :)
Stuvinduet mitt :)Røde gardiner fra Kid, Julestjerner fra Skeidar, nissen trur jeg ble kjøpt på Jysk for noen år siden, de røde julekulene fra Tilbords (mange år siden...)
Lysestakene er fra Perfect home, elsker dem!!!

Robert sa vi hadde så masse tente lys i stua, så jeg fikk han til å henge opp denne hyllen fra Perfect home. Den passet perfect på veggen, den går fra list til list. Godt den ikke var en halv cm lenger :) Siden han mente vi hadde for mye, så måtte jeg jo bare tenne noen flere, hehe. Synes 24 var for lite, så nå har vi 30 levende lys i stua. Skikkelig koselig!! Jeg elsker levende lys, jo flere jo bedre :D
Her ser du hele veggen, stor-nissen fra Jysk, samt 3 lyslykter fra Europris. Hjertet på døra laget jeg i kulturuka på ungdomskolen for et år siden :)
Nissen er fra Skeidar tror jeg... Lysestakene kjøpte jeg på tilbords for mange år siden. Den store rammen er fra Perfect home, love it!
Skjenken min, også fra jysk :P og hjertene er fra Perfect home :)
Nærbilde av rammen, med bilde av gullungene!
Bildene er fra da vi var på ferie i Tyrkia i sommer :)
Oldemor sin gamle symaskin.
Jeg er usikker hvor gammel den er, jeg hadde "avbetalingsboken"
men den har dessverre gjemt seg unna :(
Et bilde fra gangen min :) her står juleevangeliet og ønsker besøkende velkommen :)
Jeg har dessverre ikke fått tatt bilde av alt, i sofaen ligger mannen å sover, og spisebordet er fullt med nybrettet klær. Skal se om jeg ikke får tatt bilde av det ved en annen anledning :)

Ha en fortsatt flott kveld

1 kommentar:

Trine sa...

så koselie bilda :)
Ønske dokker ei fortsatt go jul :)

klæm