Sider

tirsdag 13. juli 2010

Slektstreff for familien Yttervik, 9-11 juli 2010, Skjellfjorden

I helgen var vi på slektstreff i Skjellfjorden.
Treffet var for etterkommerne av Leikny og Ragnar Yttervik,
de var mammas mormor og morfar.

På fredagen grillet vi, men jeg glemte å ta bilder dessverre.
Satser på at jeg kan få bilder av andre i familien :)

På lørdagen var vi på kirkegården i regnvær for å plante blomster på graven til Leikny og Ragnar Yttervik.

Etter at vi hadde vært på kirkegården, dro vi inn til Sortland for å shoppe litt.
Jeg fant ingenting til meg selv, men vi kjøpte noen puzzlespill, lego og ei Bell dukke (fra skjønnheten og Udyret) Vi hadde glemt å ta med leker til ungene, så vi måtte ha noe de kunne holde på med da de sto opp tidlig :P

På ettermiddagen møttes vi på Sandset helsehus, der vi fikk servert mat fra Ekspedisjonen, koldtbord med en varm rett, boknafiskgryte.

Utsikt fra Sandset Helsehus.

Denne "lille vennen" dukket opp i regnet...

Min familie, bakerst:
Pappa, Mamma med Sara
Jan Eri, tante Bente,
Robert med Niklas, meg, Torgeir, Mona
Sindre, Fredrik og Vetle.
Niklas ville ikke være med å ta bilder, men den som ikke vil, han skal for det om man bare ser ryggen hans... :P
Tid for kaker

Niklas ville som sagt ikke være med på familiebildet, men når det var snakk om kaker, så smilte han fra øre til øre!

Sara sovnet av like før kakene skulle spises...

Vi ble underholdt av nydelig musikk av Anne Berit Yttervik
Klikk på linken for å se hjemmesiden hennes, samt musikkvideoen :)

Her er utsikten fra hytten vår.

Noen bilder fra hytten vi leide. 2 soverom, stue, bad og en liten kjøkkenkrok.
Prisen var ikke ille heller :)


Lekeplassen ved hyttene og huset til eieren.

Hyttene som vi leide. Her holder vi på å pakke i bilen for å reise hjem :(

Det skulle være båttur på søndagen, til Yttervika for å se plassen der Ragnar hadde vokst opp, men vi bestemte oss for å kjøre hjem til Narvik istedet. Vi dro derfor til kaia for å si hadet til resten av slekta.

Før vi reiste hjem dro vi innom tante Solveig og onkel Arne. Onkel Arne var broren til mormoren min :)
Her er ungene ute å leker i "bassenget" Jeg har gitt beskjed til Robert at jeg har lyst å få noe lignende utenfor hos oss :)

Masse hagefigurer og blomster i alle varianter :)

Her er hytten som mine besteforeldre eide :) Den ble solgt for mange år siden til mamma sitt søskenbarn, så den er enda familien :D De har forandret masse på den siden jeg var liten, den er blitt skikkelig flott. Jeg har masse flotte minner fra somrene vi tilbrakte her.

Her sitter Sara på trappen opp til hytten.

Niklas fant en liten brønn ved trappen,
men ble bra skuffet da han oppdaget at den ikke fungerte :)

En liten hage i den store hagen

Sara ved siden av tørrfisksteinen med minneplaten.
Der står det:
"Ragnar og Leikny Yttervik ryddet seg boplass på Urvollen i 1926".

Urvollen, huset til Leikny og Ragnar i Skjellfjorden slik det ser ut idag.

Hytten der jeg tilbrakte somrene da jeg var liten.
Her sitter Niklas og Sara på verandaen.

Her er sjøbua der vi grillet på fredagen :)

Utsikten over til hyttene vi leide.
Det hvite huset midt på bildet var en gammel landhandel da jeg var liten. Der brukte jeg å kjøpe gotterier :) Jeg husker enda den spesielle følelsen det var å gå inn der. :)

På vei til Sortland...

Et lite hus i vannet.
Dette lille huset har fasinert meg i mange år, mulig jeg må få et slikt i hagen min :)

Et lite stopp på veien, lurer på om det er i nærheten av Lødingen...

Robert viser Niklas noen små fugleunger i standkanten.



Her er to bilder av Sara, begge to er tatt igår, mandag :)

Sara ved frokostbordet.

Lille bustetrollet mitt :)

Ingen kommentarer: